Grus i maskineriet?

Jag har tidigare sommarjobbat lite som maskinist på Korsnäs och vi brukar på skämt säga när något går mindre bra att det är "grus i maskineriet". Detta var något vi fick all anledning att säga under gårdagen. Det vanliga standard sista-minuten inköpet på systembolaget medan väktarna blänger argt inträffade i vanlig ordning igår. Barracuda ringde rätt sent och kom på: - "Fan, jag hinner inte till systemet" och jag fick så snällt betala för hans dricka. När han berättade att han ville ha några Baccardi (inte sprit, läskflaskor) så blev min snabba replik: - "Småtjejer på besök ikväll?". Mycket riktigt så fick han besök av en ökänd liga här i Gävle bestående av mestadels blonda tjejer.

Jag drog på egen hand iväg till en fest på Söder vid biblioteket. Träffade gamla klasskompisar från Lillhagsskolan där jag gick högstadiet och vi hade väldigt roligtmedan vi pratade om gamla minnen. De flesta av mina gamla kompisar hade förändrats och de ville av någon anledning gå och lyssna på Maskinen. Hey, whats up with that? Jag följde med dem. Gick in. Lyssnade tio sekunder. Gick ut. Gick vidare till Goya och hade lite roligare istället och sedan hem för en lugn kväll som avslutades med lite efterfest med konsollspel.

Skönt att vakna upp utan bakfylla och kunna glida iväg på en arbetsintervju. Det gick bra och förhoppningsvis får jag jobbet, får besked i veckan!

- The scout

Kommentarer
Postat av: fulflikka

haha! maskinen var ju jätteduktiga ;) Vad är det för jobb? (=

2009-04-19 @ 18:38:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0